váza - Fantasia
velikonoč.dekorace2
HORNÍ BOX
10

STRÁNKY PRO RADOST, TVŮRČÍ INSPIRACI, DOBROU NÁLADU I CHUŤ

Výroba dutého háčkovaného vajíčka (roztok, tužení, vyťukávání)

4. dubna 2009 v 13:01 | Jana |  HÁČKY, PŘÍZE, TUŽENÍ háčkovaných výrobků

VÝROBA - DUTÉ HÁČKOVANÉ VAJÍČKO

Zde je postup na:

Natužení v cukerném roztoku, schnutí a vyklepání háčkovaného vajíčka

Cukerný roztok na ztužení:

Smíchám 1 díl vody s 2 díly cukru krupice, dobře rozmíchám a 1 minutu povařím, až je roztok čirý. Jako odměrku používám hrníček.

Zbytek roztoku naleji do sklenice a uzavřu. Roztok vydrží čirý a tekutý několik týdnů. Mohu kdykoliv do něj - do studeného - namáčet další vajíčka. Po několika týdnech "zcukernatí" a ztvrdne jako med, ale to nevadí, ponořím sklenici do horké vody a roztok se rozpustí.

Máčení a tužení vyjíček v roztoku:

Do cukerného roztoku namočím uháčkované vajíčko. Otáčím s ním v roztoku, až je roztok "vcucnutý" do příze. Na fotkách vidíte rozdíl.
Po vyndání z roztoku ho osuším houbičkou, žínkou nebo ubrouskem, aby na něm nebyla silná cukerná vrstva a na uschlém vajíčku by to bylo vidět. Většinou ztéká roztok naspod vajíčka, proto tam osuším nejvíce, jinak by se tam vytvořila "slza" cukru a nevypadalo by to pěkně.

Schnutí vajíček:

Po vyndání a osušení vajíček je zavěším na věšáčky, které mám doma na vařečky. Tam je nechám okapat a občas osuším spodní část vajíčka, kde se drží nejvíce roztoku, protože tam stéká shora.
Asi po hodině (když je zaschnuté), tak vajíčko přendám na talíř a nechám 3-5 dnů sušit nebo je můžete pro urychlení sušení zavěsit na topení.
Vajíčka jsou po uschnutí velmi pevná.

Vyklepání vajíček:

Když je vajíčko suché, tak ho začnu vyklepávat. Začínáme odzdola, řadu po řadě. Otvorem dole vypadávají skořápky.
Používám k tomu háček a vyťukávám každý otvor a vedle sebe, řadu po řadě. tak se Vám vajíčko nezbortí - neprohne apod.
Vyťukání trvá asi 10 - 20 minut

Přeji všem ženám, které se do háčkování vajíček pustí, úspěšnou práci a krásný výsledek. Určitě jím potěšíte svoje blízké.

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Helena Lišková | E-mail | Web | 4. dubna 2011 v 20:09 | Reagovat

Děkuji za perfektní návod. Zkusím :-)
Pěkný blog a hlavně spousta skvělých nápadů.
hezký večer přeje Helena

2 Marcelka-Celestine | Web | 29. dubna 2011 v 20:35 | Reagovat

Tak to nemá chybu, jsou úžasná, děkuji moc, tak přemýšlím, jestli nenaškrobím ty své dodatečně a nevyklepu je. Uvidíme, láká mě to! Pěkný večer! M-C

3 Janička | E-mail | Web | 30. dubna 2011 v 9:44 | Reagovat

[2]: Tak prima Marcelko, že Ti to přineslo návod jak na to. Mě se zase líbí Tvoje šatičky na panenky. To je nádhera. asi u mě zvítězí Popelka.

4 olga | E-mail | 10. května 2011 v 18:58 | Reagovat

Mate to koc krasne a hlavne se mi libi, ze je u toho i popis prace!

5 Zdenka | Web | 13. května 2011 v 10:38 | Reagovat

Janinko, to je krásný postup. Jsem za něj moc ráda. Tato vajíčka se mi moc líbí a zatím jsem se realizace bála. Teď už se tolik nebojím. :-D
Přeji hodně zdaru do další práce.
Zdravím, Zdenka. :)

6 ľudmila | E-mail | 1. února 2012 v 17:29 | Reagovat

nádhera.. páči sa mi aj ten postup na škrobenie.. ja síce hačkujem vajíčka ale nechávam obháčkované.máte môj obdiv.

7 Daša | E-mail | 28. února 2014 v 18:29 | Reagovat

Právě jsem tuto techniku prostudovala a jdu na vajíčka.

8 sister | Web | 22. června 2015 v 21:56 | Reagovat

online pujcka ihned hlinsko :-)

9 květa | E-mail | 15. března 2017 v 11:54 | Reagovat

K návodu ještě poradím následující: skořápku obalte mikrotenovou folií /do čtverečku/ a teprve pak obhačkujte, namočtea usušte. Fólie zabrání tomu, že se skořápky drží na uháčkovaném vzoru. Dolování skořápek je za poloviční dobu.
Mám to vyzkoušené.
Květa

Co pro Vás tentokrát připravil portál www.cestyposvete.cz? Vyražte s námi do nejmenšího státu Evropy - VATIKÁNU.

Velikonoční háčkování

VELIKONOCE se blíží - upečte si velikonoční perníčky

HÁČKUJEME - háčkovaná čepička