váza - Fantasia
velikonoč.dekorace2
HORNÍ BOX
10

STRÁNKY PRO RADOST, TVŮRČÍ INSPIRACI, DOBROU NÁLADU I CHUŤ

Dotazy a odpovědi - CHYBY PŘI TUŽENÍ A VÝROBĚ DUTÉHO HÁČKOVANÉHO VAJÍČKA

14. dubna 2011 v 10:53 | Jana |  VELIKONOCE

SAMÉ ŽENSKÉ ZÁLEŽITOSTI

Milé dámy, přišlo mi několik podobných dotazů ohledně tužení a výroby háčkovaného vajíčka bez skořápky. Rozhodla jsem se, že na ně odpovím zde, protože možná mnohé z vás zde najdou také odpověď:

výběr častých problémů z vašich dotazů:

1/ vajíčka stále lepí - jak skořápka, tak háčkovaný vzor, skořápka se stále hodně leskne
* odpověď: to znamená, že ještě nejsou plně suchá, protože suchá skořápka, se moc neleskne a vůbec nelepí, příze je po uschnutí úplně suchá a též nelepí Hlavní zásada je, nechat vajíčka dlouho sušit - min. 3-5 dnů. Správně vyschlá vajíčka můžete po vyťukání skořápky upustit na zem, a nic se jim nestane

2/ vajíčka se mi při vyklepávávní skořápky bortí
* odpověď: to znamená, že ještě nejsou plně suchá, ..... viz. předešlá odpověď

3/ na vajíčkách je cukrový obal, je tam vidět cukr na vzoru
* odpověď: vajíčka musíte ponořit do horkého roztoku. Musíte ho chvíli povařit, aby se cukr úplně rozpustil a roztok byl čirý. Když vajíčka z něj vyndáte, je nutnost je osušit, aby na přízi a skořápce nezůstalo moc roztoku, aby byl jen vsáklý do příze.

ukázka dosud plně neuschnutých vajíček:

ukázka plně uschnutých vajíček, příze je úplně suchá a vajíčko se ani moc neleskne

RÁDA ZODPOVÍM DALŠÍ VAŠE DOTAZY, RÁDA BYCH, ABY SE VÁM DÍLKA DAŘILA A MĚLY (dámy) JSTE Z NICH RADOST.

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Jarka | Web | 19. dubna 2011 v 16:24 | Reagovat

I když sama neháčkuji, s chutí jsem si přečetla vychytávky a pokochala se hezkými háčkovanými vajíčky. :-))

2 Jana | Web | 19. dubna 2011 v 17:24 | Reagovat

To jsem ráda Jaruško, že se Ti háčkovaná vajíčka líbila. Já jsem si zase u Tebe se zájmem početla a prohlédla restaurovaný dvůr a plno dalších pěkných fotek. Jana

3 Vlasta | Web | 19. dubna 2011 v 22:12 | Reagovat

Taky jsem pár takových vajíček dělala, ale je to šílená piplačka!

4 Natty | Web | 20. dubna 2011 v 7:02 | Reagovat

Hezké ráno Jani, vajíčka jsou moc hezká a návod určutě pomůže mnoha děvčatům - pěkný den.

5 Jana | Web | 20. dubna 2011 v 17:10 | Reagovat

Jani, vajíčka se moc líbí i rady pro ostatní děvčata .Máš moc pěkný blog.

6 Jana | Web | 20. dubna 2011 v 17:17 | Reagovat

Jani ,teď jsem si prohlédla ještě ty polštářky a jsou nááááádherné. Pěkný zbytek týdne.

7 Zdeňka | Web | 20. dubna 2011 v 17:53 | Reagovat

Máš tady super návody na vajíčka,určitě se budu vracet.Kdysi jsem taky pár vajíček uháčkovala,ale nerozbíjela jsem je.

8 Hanka | Web | 10. května 2011 v 17:01 | Reagovat

Jani, díky za vzkaz! I mně se tvoje stránky líbí, musím si všechno postupně prohlédnout. Jsi moc šikovná, mně háčkování, pletení a podobné činnosti nejdou, ani mě nijak nebaví. Jsem spíš na pečení cukroví, zdobení perníčků a fotografování.
Přeji krásné dny! Hanka

9 halina03 | E-mail | 9. srpna 2011 v 14:13 | Reagovat

Děkuji za radu, je velice dobrá. Použiji ji přiští rok. Přeji hezký zbytek prázdnin. Halina

10 Hanka | E-mail | 30. srpna 2011 v 17:30 | Reagovat

Janinko já obháčkovaná vajíčka řeším tak že koupím plastová a obháčkuji je býlím kordonetem přes který ta barva je vidět a všem se líbí.Co já se jich už naháčkovala a dokonce dělají reputaci i v Rakousku.
S pozdraven Hanka

11 irena | E-mail | 15. ledna 2012 v 15:50 | Reagovat

ahoj zkoušli jsem uháčkované vajíčko napnout na balonek je to jednoudší a stejny vysledek a hlavně nemuse loupat skořápky ven

12 SAMÉ ŽENSKÉ ZÁLEŽITOSTI | 16. ledna 2012 v 13:27 | Reagovat

Děkuji za všechny rady. Zkusím letos na velikonoce plastové vajíčko i balonek. Inspirativních nápadů není nikdy dost a ráda je všechny vyzjouším.

13 Jana | 6. dubna 2012 v 10:50 | Reagovat

Náhodou jsem objevila Vaše stránky, tak se připojím se svou zkušeností s háčkovanými vajíčky.
Já uháčkuju dvě stejná kolečka, naškrobím je v hodně hustém škrobu a mokrá sešiju (kontrastní barvou) na plastovém vajíčku. Když vajíčko uschne, rozpářu šev, sundám poloviny vajíček z formy a sešiju je k sobe stejnou barvou, ze které jsou vajíčka uháčkovaná. Přijde mi to menší piplačka, než vybírat ty rozbité skořápky. Krásné Velikonoce všem. J

14 petra | 4. června 2012 v 13:09 | Reagovat

dobrý den, moc se líbí vaše práce i rady

15 lída | E-mail | 11. dubna 2014 v 12:11 | Reagovat

háčkovala jsem vajíčka a škrobila alba efektem, při odstraňování skořápek zůstávají zbytky uvnitř na bavlnce, nevím kde je chyba, některá jde lépe odstranit, jiná dost špatně
nechtěla jsem škrobit cukerným roztokem, někde jsem četla, že zanechává na barevné bavlne skvrny
prosím o radu, děkuji

16 Jituš | E-mail | 2. března 2017 v 1:31 | Reagovat

[1]:Náhodou jsem se dostala na vaše rady, které mi pomohou. Moc ráda háčkuji a teď budu obháčkovávat vyfouklá vajíčka, také je někdy vyťukávám, ale nevařila jsem je v roztoku, byly pak zvadlá a efekt žádný. Budu ráda, když mi zašlete poučné informace nebo rady a náměty na háčkování. Jituš u Ústí n.L.

Co pro Vás tentokrát připravil portál www.cestyposvete.cz? Vyražte s námi do nejmenšího státu Evropy - VATIKÁNU.

Velikonoční háčkování

VELIKONOCE se blíží - upečte si velikonoční perníčky

HÁČKUJEME - háčkovaná čepička