váza - Fantasia
velikonoč.dekorace2
HORNÍ BOX
10

STRÁNKY PRO RADOST, TVŮRČÍ INSPIRACI, DOBROU NÁLADU I CHUŤ

Návod na háčkovanou čepičku pro děti chladnější dny podle Tvůrčí ženy Lucky P.

20. září 2011 v 12:19 | Lucka P |  HÁČKOVÁNÍ - pro děti

NÁVOD:

Háčkovaná čepička pro chladnější dny

podle Tvůrčí ženy Lucky P.

Použila jsem Camillu a háček č. 2. nebo 2,5. při použití silnější příze či vlny, bude čepička skvělá i na zimu.
Můžete háčkovat i z přízí slabších, pokud budete dělat čepičku pro letní dny.

Vysvětlivky:
DS - dlouhý sloupek
PO - pevné oko
ŘO - řetízkové oko
RP - reliéfní sloupek přední
RZ - reliéfní sloupek zadní
Jak na reliéfní sloupek ZDE:

Pracovní postup:
Začneme na 5-6 řetízkových ok spojených do kruhu. Každou řadu ukončit PO.

1. řada - 2 ŘO, vháčkujeme DS dle potřebného obvodu na čepičku (10DS = obvod 30cm, 11DS = obvod 33cm, 12DS = obvod 36cm, 13DS = obvod 39cm, 14DS, obvod 42cm, 15DS = 45cm, 16DS = 48cm, 17DS = 51cm, 18DS = 54cm, 19DS = 57cm, 20DS = 61cm, ..... )
Já háčkovala na obvod 50 cm, takže jsem dělala 17DS.

2. řada - 2ŘO, "1RP, 1DS" - opakujeme. (DS háčkujeme mezi sloupky, RP do každého DS z minulé řady)

3. řada - 2ŘO, " 2RP, 1RZ" - opakujeme. (RP háčkujeme do RP z předchozí řady, RZ háčkujeme do DS z předchozí řady).

4. řada - 2ŘO, " 1RP. 1RP, 2RZ" - opakujeme (RP háčkujeme do RP z předchozí řady, RZ háčkujeme do RZ z předchozí řady)

5. řada - 2ŘO, " 2RP, 1RP, 1RZ, 1RZ" - opakujeme

6. řada - 2ŘO, "1RP, 1RP, 1RP, 2RZ, 1RZ" - opakujeme

7. řada - 2ŘO, "1RP, 2RP, 1RP, 1RZ, 1RZ, 1RZ" - opakujeme

8. řada - 2ŘO, "1RP, 1RP, 1RP, 1RP, 1RZ, 1RZ, 1RZ" opakujeme

8. řadu opakujeme dokud nemá čepička potřednou délku.

Na konci jsem udělala pár řad krátkých sloupků pro zpevnění - musela jsem trochu zúžit, aby čepička perfektně seděla. Háčkovala jsem ji na obvod 51cm a dcera má necelých 50cm. Zužovala jsem v místech kde jsou reliéfní zadní sloupky - u každého třetího jsem zháčkovala 2KS do jednoho. Čepička padne skvěle a bude i na zimu.

Přeji ať se vám čepička podaří a vaše princezna ji ráda nosí.

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Mary | Majusinblog | Web | 20. září 2011 v 12:26 | Reagovat

Jé :) Je to úžasný nápad :)

2 Marky | Web | 24. září 2011 v 22:27 | Reagovat

zkusím uháčkovat :)

3 vestec | Web | 12. ledna 2012 v 23:30 | Reagovat

Dobry clanek, hezky blog, podivas se na muj webik?

4 Ivana | 26. září 2012 v 22:51 | Reagovat

Díky moc, za bezva videa, uháčkovala jsem dle toho a tvého návodu supr čepičku:-)

5 Zuzka | 3. října 2012 v 21:19 | Reagovat

Ahojky,pustila jsem se do čepičky dle Vašeho návodu,ale mám problém.Háčkuji na obvod 48cm,jela jsem dle návodu a myslela jsem,že dokud nedosáhnu průměru placky tak se přidává,ale v 8.řadě už nepřidáváte a mě to nedává průměr.Jak to tedy má být dál?děkuji za odpověď:)

6 Mytcjie | 29. listopadu 2012 v 19:17 | Reagovat

ahoj super blog ale hackovat neumim :D

7 Michaela | E-mail | 18. října 2013 v 22:40 | Reagovat

Dobrý den.Chci se zeptat co jsem asi tak dělala za chybu,když jsem u předních rel.sloupků nedosáhla těch copánků,jak jsou u vás na fotce .Dělala jsem sloupky jako KS.

8 Iris | E-mail | 4. listopadu 2013 v 16:25 | Reagovat

Děkuji moc za srozumitelný návod. Ještě než začnu, chci se zeptat, jestli jsem porozumněla správně. Když uvádíte
ve třetí řadě 2 RP, myslíte, abych dvakrát uháčkovla přední reliefový dlouhý sloupek do jednoho a téhož očka? Děkuji mnohokrát za Vaši odpověď a přeji Vám vše nejlepší! Iris

9 Jiřina | E-mail | 30. listopadu 2013 v 20:44 | Reagovat

Krásná čepička ! Nejdříve jsm ji udělala vnučce a pak i mamince -  snaše. Děkuji autorce za velmi srozumitelný a  jednoduchý návod.

10 Anna | E-mail | 12. ledna 2014 v 19:46 | Reagovat

Mohla bych se zeptat, kolik klubek potřebuji když obvod hlavy má cca 60 cm?

11 Halina | E-mail | 18. ledna 2014 v 10:28 | Reagovat

Krásný a srozumitelný návod na čepičku. Děkuji

12 Kateřina Mazalová | 23. dubna 2014 v 19:46 | Reagovat

Dobrý veččer, měla bych dotaz ohledně tech reliéfních sloupků..do druhé řady píšete 1RP tam kde byly ty předchozí a RZ do dlouhých sloupků. Jenže ty RP se dělají 2..znamená to udělat 2RP do jednoho očka? Děkuji.

13 Kája | E-mail | 3. prosince 2014 v 13:56 | Reagovat

Prosím, proč se ztratil video-postup?

Co pro Vás tentokrát připravil portál www.cestyposvete.cz? Vyražte s námi do nejmenšího státu Evropy - VATIKÁNU.

Velikonoční háčkování

VELIKONOCE se blíží - upečte si velikonoční perníčky

HÁČKUJEME - háčkovaná čepička